KayaMoola.co.za

KayaMoola.co.za

Poor 2.9 | Reviews (39)
KayaMoola.co.za screenshort
Deposit: Instant EFT, Visa, MasterCard
Bonus: Free Line
US Allowed:
Languages:
Facebook:
Twitter:
Customer Support:
0%
0%
0%
0%
0%
  1. This is a scam indeed… This casino should be closed!!! I just donated R3000… it’s easy to deposit money but u cannot get it out!!!…I regret this !!

    00
    • Hi Thembi,

      Thanks for your review. We are really sorry that you didn’t feel comfortable enough staying on KayaMoola. After checking your account we see that you cancelled all your withdrawals and played with your funds.
      We wish you good luck!

      00
  2. Hello
    Good people, this is a scam. Iv registered on the 09th of May and deposited R250 in my account via ott to play the games. My R250 was doubled to R500 and I placed a bet on lottery tickets.
    To my surprise on the 11th of May when I tried to log in to my account, I receive the message I am not registered, now can’t log in, I have sent an email, and to this day no response. I just want my R250 back iv deposited as I have no trust anymore on this website.
    I am highly disappointed

    00
    • Hi Stephen,
      Thanks for your review!
      Once you register an account on KayaMoola there are two options for you not to be able to log in if you blocked your account after 3 wrong password entries or Internet connection problems.
      We would highly appreciate it if you decide to contact our support team, which will be happy to help you log in and help you with your winnings and the games you have purchased.
      We apologize for any inconvenience caused and are looking forward to receiving your e-mail or your comments on Live chat.

      00
  3. I am so disappointed they advised so called lekker welcome bonus which is 100% and free 150 spins I did activate the bonus and deposit even now there are no spins it’s just to tempt us to deposit when I enquired they act surprised

    00
    • Hi Lissa, thanks for your review.
      We are always happy to receive our customers’ honest comments in order to improve our offers, promotions, and deals. Our aim is to be more attractive and bring more fun to our players.
      There are Terms and Conditions applicable to every offer available and there is a certain way to obtain the promotion and receive your bonus.
      Please feel free to contact our support team for any queries you may have and they will be happy to assist you right away.

      00
  4. I made a withdrawal on the 3rd of May they said I verified my account the day before and was told it would take up to 3 days for your funds. I then checked status it said transfer in progress and when I checked today it says under review and no one has made contact the live chat icon has even disappeared.

    00
    • Hi Christal and thanks for your review.
      We are sorry to hear you are not happy with our service and withdrawal process.
      The status of a withdrawal is changed on your account based on the approval process, FICA verification, and banking information requested.
      Once we have all the information the withdrawal is released to your account right away and you are notified by e-mail.
      All this information is kept confidential for your future withdrawals, so if you have withdrawals in the future, they will be executed in a faster manner.
      We are happy to have you as one of our customers and we wish lots of winnings on KayaMoola!

      00
  5. For me am really happy about KayaMoola, their response is so good the live chat so satisfying.. I promise will bring more customers to KayaMoola, you are really good I love you. It puts a smile on my face really and take my mind off other things even if I don’t win sometimes but I am In love

    00
  6. I won R10000😊 Happy, happy, happy!! Thanks kayamoola

    00
  7. I struggled to claim the bonus of R5000 after I deposited it, and it was not showing in my account, got very angry and contacted them in chat. They were very polite and explained what happened then helped me to get my bonus.

    10/10 would recommend KayaMoola, thank you, guys!

    00
  8. For me am really happy about KayaMoola, their response is so good the live chat so satisfying.. I promise will bring more customers to KayaMoola,, you are really good I love

    Should be number one betting site with good offers every tym
    🙏🙏🙏#KayaMoola

    00
  9. 100 % legit

    00
  10. Won R15000 and got it in 3 days.
    Great platform!

    00
  11. Scam, their email said Guaranteed win so I deposited money. Only to win 38c, I enquired the consultant responded by saying ” Yes the 38c is my win, I was promised a win and I was given a win, Sorry if it doesn’t meet my expectations “I’m so disappointed!!!!! Crooks

    00
  12. Yes, I got my money I withdrew Friday, Tuesday it was here!!!!

    00
  13. I have withdrew the money last week and it said transfer in progress now when I check again the money under withdraw it’s not longer reflecting and the funds were never paid into my account

    00
    • Hi dear Tebogo,

      We are very sorry that there was a delay in the transaction’s execution. We apologize for the inconvenience.

      We are happy that you have received your payment and wish you many, many big winnings in the future 😊

      Your KayaMoola account is verified now and the next time when you win big, the transaction will be processed immediately.

      Kind regards,
      KayaMoola Team

      00
  14. I’ve been scammed 😱😭 where is my withdrawal? I almost got people scammed in my name for the love of punters. I thought you were legit

    00
    • Hi Lungile,

      Thanks for your review.

      Apologies for the late reply and inconvenience. We can confirm that all the withdrawals you have requested were processed on time.
      We wish you good luck and enjoy your stay at KayaMoola.

      Best regards,
      KayaMoola Team

      00
  15. How long do you take to verify fica. Also how long do you take to pay withdrawal? Why don’t you respond to email and chats? It seems to be a little dogy as you don’t even ask for banking details when withdrawing.

    00
    • Hi Makhotso,

      You requested your withdrawal on 28.03.22 and was contacted immediately! Your withdrawal was also already processed!

      00
  16. This is a scam it’s easy to deposit money into the acc but when u win u don’t get paid at all! it’s been a week since submitted my withdrawal request til today nothing has happend I send them massages emails an they resent same massage “your ticket is closed “but no money paid this people are scammers I haven’t even seen one good review about them! Will be taking this further

    00
    • Hi Daniel,

      When you open a ticket to our support, and we answer you, this ticket becomes status closed. This means that this message was answered and you were supported. If you open a new ticket and we answer it, you will get the same info that the ticket is closed. I already reported to the technical department that this status information is too complicated and confusing for you and we will work on improving our ticketing system.

      Very interesting statement you have regarding your withdrawals. Therefore, could you please confirm one more time that you have never been contacted by the support team regarding your withdrawal and the verification of your account? Please also confirm that you didn’t receive the amount sent to your bank account on 22.03.22 exactly one day after you requested it.

      Thank you! Looking forward to receiving your feedback!

      Best regards,
      KayaMoola Team

      00
  17. So it’s nice playing your slots ..but the withdrawal doesn’t take 24hours. I’m waiting now for 3 days…I can only give 1 star until proven wrong..

    00
  18. I’ve sent my FICA documents even now when I’m playing at a later stage still says my account is not verified and game stops may you please help me. By the way games are really interesting, if you can open your lines to help us

    00
  19. Very disappointed, I purchased a R189 combo, was promised 100 free spins within 24hours and that never happened. was given 50 tickets for SA powerball and 50 tickets for US powerball. and it turned out those tickets are played as a syndicate of 90 people meaning whatever you win you share among 90 people. On SA powerball we won R30 so each person got 33 cents. So disappointing. Asking myself if those 90 people each paid R189 like me, kayamoola made over R17000 and for those tickets they spent less than R700. Can someone explain to me how it works cos’m really confused? A syndicate of 90 people yoh

    00
    • Dear L Madlala,

      Unfortunately, we could not find your KayaMoola account in order to check the offer you bought and if you are eligible for receiving free spins. Please provide your email address or contact our support team and we would be happy to investigate and assist you.

      When you play in syndicate you are sharing the price for the ticket and of course also the winnings. 50 regular tickets for Powerball cost usually more than R400, so we give our customers the opportunity to play together with other fans and share the price. If you prefer you can always play single tickets- this gives you the option to choose your numbers and win the whole prize.

      All rules and ticket requirements are described on the website’s Terms and Conditions.

      Thank you and have a nice week!

      Regards,
      KayaMoola Team

      00
  20. Where are the free coupons?

    00
    • Dear Ruvan,

      Thank you for your review 😊

      You are receiving every day 40 free spins for 5 days. I see that you already received the first 40 free spins yesterday. If you cannot find them on your account, please contact our support team. We would be happy to assist.

      Thank you and have a nice weekend! Good luck with KayaMoola!

      Best,
      KayaMoola Team

      00
  21. Scam my deposit was supposed to come with 100% bonus and 150 free spins after 24hrs then I was told to make another deposit in order to get that same deposit and bonus. When I questioned this I was put on ignore by Jimmy D

    00
    • Dear John,

      Thank you very much for your review.

      I investigated your account in detail and the communication with our support team and see that fortunately what you said is not exactly the truth! 😊

      First, you are receiving the free spins (you will receive free spins every day, 5 days long, please in the future check the conditions to the deals you purchase) and second you received answers to all your questions from our support team. I wouldn’t call that “ignoring”, but sure, we apologize if you were feeling ignored in the communication with our team.

      You didn’t receive the 100% deposit bonus, because you didn’t make your deposit through the link.

      We will add you the bonus afterwards. The next time if you like to activate a bonus, please follow the steps, to get it.

      Thank you and good luck!

      Best regards,
      KayaMoola Team

      00
  22. Good day

    I paid for my registration but did not get my free spins.

    Please advise

    00
    • Dear Anisa,

      The registration on KayaMoola is for free.

      The requirements for the free spins are described on every deal. The free spins will be added to the customers’ account within 24 hours.

      Thank you very much for your feedback. I already forwarded it to the marketing department. When our customers do not read the bonus and deal conditions, we need to think about a different way to inform our player about them.

      Thank you and good luck!

      Best regards,
      KayaMoola Team

      00
  23. jes jes dis one pay good! R5000 payouts so far – great slots win every time!

    00
  24. Although I understand the concerns of some people here (As I shared them myself at the start), I actually like it. Been playing for 2 months here and there. Had some minor winnings (up to R5000) and no issues with withdrawal.
    There was one incident I didn’t get my free spins promised, but I contacted support and they answered in a day and were very kind, and guided me patiently on how to get them.
    I’m happy in the meantime 🙂

    00
  25. Is Kayamoola a Scam??? They don’t come back to you and make promises they don’t keep.. Watch out

    00
    • Dear Wiliie,

      Thank you for your review.

      KayaMoola is licensed and regulated by the Mpumalanga Economic Regulator. Defiantly not a scam!:)

      I couldn’t find account registered with your email. If you are our customer, I would be happy to investigate your account and check the promises, which were not kept, according to your statement.

      Looking forward to hearing from you!

      Thank you and good luck!

      Kind regards,
      KayaMoola Team

      00
  26. Your service is very bad especially communication, you people take time to respond to my emails and the other issue is we are unable to call you directly telephonic only emails which you take forever to respond

    I won 930 000 yesterday u tried to withdraw some of the cash but dololo

    00
    • Did they payout your 900k
      They post you won but did they payout

      00
  27. Played Scratchcards and won 15000 rands!
    Got the money in 3 days to my bank account.
    Excellent service and a great platform!
    Definitely play again.

    00
  28. Am not happy about your service I won yesterday when I continue playing it say I have to verify my acc, I did that with no response since yesterday m trying to chat with you no response is this a scam or couse was suppose to get free spin from yesterday but nex coz my acc is not working and you don’t want to help m really disappointed

    00
    • Dear Nomthandazo,

      Thank you very much for your review!

      Account verification is mandatory in order to be able to withdraw funds from your account. We may also require account verification in order to process your deposits.

      I see that your KayaMoola account was successfully verified yesterday and the support team helped you solve your issue. I am surprised that you didn’t receive any answer from our support team and will be glad to investigate the case.

      I am sorry that you are disappointed and would be happy to get your feedback and any improvement suggestions.

      Thank you and good luck with KayaMoola!

      00
      • Hi, good day my name is Zonte. I’m also struggling to add my documents for account verification. Is there any way that one can assist me with this? Thank you in advance

        00
        • Solved thank you

          00
  29. KayaMoola service is excellent. They have live chat if you have problems, buying tickets and games was easy and safe, also the withdraw of my winnings was fast. I would recommend it without hesitation.

    00
  30. My experience was wonderful from the 1st day. I won 1k on the slots sent thru my documents got feedback instantly. My money was in my acc in 3 days. And this was days before Xmas. Well done guys.

    00
  31. I won 31.000 rands!!

    00
  32. Kayamoola is real is just that we compare them with other gambling sites and it seems like they are dodgy but the truth is I won 1000 and it was paid to my bank within 3days so kayamoola just need you to make follow ups that’s all

    00
  33. Worried of not getting responses when needing vital information, this leaves me guessing why, but when I purchase I do get a reply immediately

    00
    • Nowadays all banks have prove of payment so why don’t you provide it to the merchant 🤔

      00
    • Dear Farron,

      Thank you very much for your review and feedback.

      We really appreciate it!

      I have proofed your case and see, that it was solved. If it is not yet please let me know and I will take care immediately and reopen the investigation.

      I apologize for the bad experience, you had with our support team and looking forward to your requests if you need us.

      Thank you and have a nice weekend.

      00
    • Dear Thabani,

      Thank you very much for your review.

      We would like to kindly apologize for the delayed answer and the bad experience with our support team.
      We try always to answer all customers’ requests on the same day, but unfortunately, sometimes it comes to delay and the answers are sent just the next day.

      Thank you very much for your feedback! We will definitely learn from it and improve our support.

      We wish you good luck and a lot of fun with KayaMoola!

      Best regards,
      KayaMoola team

      00
  34. I’ve sent them all the documents they need. They don’t communicate. If you don’t ask them what they need, they don’t give a shit. I’m still waiting for my withdrawal money.

    00
    • Dear Jean-Chris,

      Thank you for your review.

      We would like to kindly apologize for the delay and the inconvenience.

      We already learned our lessons and didn’t allow any delays anymore.

      Thank you for your feedback and understanding and have a wonderful weekend.

      00
    • Yes, I also made a withdrawal request on 31 December I’m still waiting. There is no communication anything if you send them emails they will ignore you. I have a lot of people I wanted to refer but now I can see they are not honest. If you win they want to collect all your winnings back to them. I have a bad experience with them. Always I have to complain in order to be attended.

      00
      • Dear Khonzeni,

        Thank you very much for your review.

        We, from the KayaMoola support team, would kindly like to apologize for the delay and the inconvenience.
        During Christmas time our team was not fully available and through our Holiday offers, we got an unexpected volume of withdrawal requests. Of course, that could not be an apology, but we learned our lessons and didn’t allow such delays anymore. (And next year on Christmas we will just celebrate all together in the office and avoid any possible backlog 😊)

        Thank you very much for your understanding and have a wonderful weekend.

        Best regards,
        KayaMoola support team

        00
    • I have the same problem with them. They just don’t respond

      00
      • Use live chat they reply instantly

        00
    • I’m also waiting on my withdrawal and somewhere in November or December there was R899 combo special and they say you can purchase maximum 5 combos. One of the agents convinced me to believe that their algorithm predicts for every combo at least R5000 win. I purchased 5 combos by mistake due to bad reception and when I wanted to cancel the agent said I should contact customer support however he advised that if I keep the purchase I’d walk away with at least R5000 to R25000. He also guaranteed me if I don’t make more than my total purchases I’d be refunded.
      I lost more than R4000 and my winnings are less than R150.

      I feel so coerced.

      00
      • I have the same problem. The guy called me and convinced me to buy combo tickets for 899 and he guaranteed me that I will walk away with R5000 because I’m one of those who are chosen to play the combo it’s not for everyone and he said if I don’t win they will refund my money back I haven’t even win more than R10 where are your promises why are you playing wit people’s mind. They also told me to play with 169 and I’ll get 150 spins. Which I played then they sent me a message that I’ve received 150 spin I must open it I did but it charged me from my account when I sent them a message asking them about it they said I received my free spin and I played it and won some money from it. The spin was not for free I was charged from my account. We need to wake up this is a scam

        00
  35. Up to now, I had no trouble getting my winnings withdrawn on my bank, from time to time they have very good specials where winnings are bigger and often. Good experience.

    00
  36. This company sends spam

    00
  37. This is the most pathetic site I ever used this is a scam to steal people money I will never ever encourage anyone to make use of these services

    00
  38. Sounds excellent I will try it.

    00
  39. Hope we all win something… God bless guys.

    00

Roll over stars and click to rate

You may use these HTML tags and attributes:

KayaMoola Exposed — A Format Known So Well

KayaMoola Review

If you’re looking for an opportunity to buy lottery tickets online and participate in your favorite games of luck from across the world, you’ve probably come across platforms like KayaMoola. Unfortunately, it’s not the one that will give you such an opportunity.

The entire website has been organized to have you thinking that you’re participating in a favorite international lottery like Powerball or EuroMillions. However, when you dig in the terms and conditions, you’ll find out that the service provides something else.

So what exactly is KayaMoola, and should you be checking it out? That’s what we’re about to unpack today, digging deep into the specifics of the platform and everything that it has to offer to members.

Games at KayaMoola.co.za

Before checking out the international lotteries listed for sale on KayaMoola, let’s take a quick look at the website’s terms and conditions. They state the following:

Virtual ticket means a virtual play slip purchased by the User in order to place a Bet on the result of an official Lottery.

 In other words, you’re not participating in the actual lottery. You’re betting against the results of the drawing. It means that if you match the numbers needed to win the US Powerball jackpot, you’ll get a prize determined by KayaMoola. You’re not going to have an actual entry into the real game. If this is something you fancy, you can go ahead and proceed with the platform.

The range of lotteries that you can bet on is pretty good. There are 21 international games, but as already mentioned, you wouldn’t be playing them. You’ll be doing a bit of online betting. It’s interesting to point out that the actual prize pool isn’t announced on an individual lottery page at KayaMoola. Instead, the website presents the anticipated jackpot for the respective drawing (which furthers the deception).

KayaMoola and Getting Your Winnings

You can bet on lottery results, choose virtual scratchcards and win some money both ways. What happens if you do?

Go to the terms and conditions portion of the website – you’ll get a lot of important information about payouts there. The section also features a formula used to determine the prize for each type of bet.

In the event of winning a smaller sum, the money will be credited to your account directly. When this happens, you’re free to withdraw the sum using a payment method of preference.

For sums exceeding 50,000 euro, the KayaMoola team will contact the player to complete verification. This process aims to confirm the identity of the winner. As per the website’s FAQ section, players who win such sums can anticipate a call from the customer support team that will shed more light on the payout procedure.

Who Can Play at KayaMoola.co.za

Since it allows online betting, Kayamoola has several membership conditions and requirements.

You have to be of legal age to participate. And you really cannot cheat your way through the system. The identity of big winners needs to be verified. If the information doesn’t add up, a prize isn’t going to be credited to the player’s account.

Also, you have to live in a country that legally allows online betting and gaming. If there are local regulations against such online activities, the chances are that you wouldn’t even see the KayaMoola website content or get to sign up for an account.

Is KayaMoola Legit? The Company Behind the Website

To determine if Kayamoola is a scam or completely legit, we have to check out the entity behind the project.

KayaMoola is a South African service provider. As per the terms and conditions, Kaya Moola is licensed by the Mpumalanga Economic Regulator. It operates under the National Gambling Act of South Africa (plus several other relevant regulations). As such, you can rest assured that your rights as a platform client will be protected.

The website is owned by MP Gaming Ltd. There’s an office address, a phone number, and some additional contact information you can use to get in touch with customer service. All of that is good news – we have done some service reviews in the past, and we’ve found out the operator’s identity is completely concealed. The availability of public information about KayaMoola gives website members peace of mind, and it adds to the credibility of the service.

Other Bits and Pieces

As already mentioned, KayaMoola isn’t just about the lotteries. There are also digital scratchcards – a quick and easy gaming option that appeals to many people.

Currently, there are nine digital scratchcard games to choose from. Each one has an entry price ranging from 1.5 to 30 rand. The prizes that players can win depend on the entry cost and range from 8,500 to 100,000 rand.

Also, there’s a KayaMoola VIP club you can join if you wish to do so. According to the presentation, being a VIP member allows you to access special deals and promotions that wouldn’t be available to others.  There are gold and platinum membership tiers. The first one gives you access to monthly rewards like free scratchcards, a free lottery betting opportunity, and others. The second one enables weekly rewards. Gold membership costs 999 rands per year, and platinum membership costs 1,499 rands per year. These two will make sense for those committed to using KayaMoola extensively.

Those are pretty much the other essentials you need to keep in mind.

We did seek out KayaMoola reviews to determine if anyone has used the service and is happy about it. The KayaMoola Facebook page doesn’t have any reviews, and there isn’t an awful lot of community activity there.

Hence, we cannot verify if someone has played, won, and received money via the service. If you have some experience and want to share it with others, please leave a comment under this guide.

Would you mind rating KayaMoola.co.za?

The Bottom Line at KayaMoola.co.za

KayaMoola follows a model that many other online service providers seem to have adopted recently. While there’s nothing illegitimate about it, the whole format is a bit shady. By looking at the homepage, you may think that you’d be playing actual lotteries. This isn’t the case.

Let’s sum up the pros and cons of Kaya Moola.

Pros:

A good selection of lotteries

Detailed terms and conditions that outline all aspects of the interaction

Good design, relatively modern user experience

VIP membership options are available

Promotions and discounts are available

Several customer service options

Cons:

You’re not playing an actual lottery; you’re betting against the results

KayaMoola determines what prizes you’d be paid

Should you play the lottery via KayaMoola? That’s really up to you. Just like any other service you’re unfamiliar with, you’ll have to be careful. Do your research, perform a small test and if you’re happy with the outcome, go ahead and become a loyal client.

You May Like: